Brainrot test: click aici!

BRAINROT

1. termen folosit pe rețelele de socializare, care descrie gândurile, opiniile și cuvintele prostești pe care un individ le capată stând prea mult timp pe internet;

   1.1. adicția unui individ pentru conținutul stupid, de slabă calitate, prezent pe social media;

   1.2. boală mintală autoindusă de conținutul stupid de pe internet;

2. putrezirea creierului.


-Andrei! Vino să vezi videoclipul ăsta din Ohio cu skibidi toilet de pe Youtube!! îmi spune fratele meu în timp ce eram la bucătărie, pe telefon.

-„SKIBIDI DOP DOP DOP YES YES!” se aude de la televizor. „APOCALIPSA SKIBIDI TOILET ESTE AICI ȘI GUYS, URMEAZĂ LUPTA DINTRE CAMERAMANI ȘI TOALETE! DACĂ VREȚI MAI MULTE EPISOADE CU SKIBIDI TOILET, NU UITAȚI SĂ DAȚI LIKE, SUBSCRIBE ȘI CLOPOȚEL!!!”.

-Mă uit ba la televizor, ba la fratele meu și mă gândesc dacă să-l ignor sau să intru în rolul de frate mai mare și să-i explic de ce videoclipurile astea nu sunt bune pentru el.

–Matei, te rog, schimbă de la ăștia…Cum poți să te uiți la așa ceva? Dă și tu la un desen sau ceva.

–Eu nu mă uit la desene, sunt plictisitoare.

–De ce? Videoclipurile astea de pe Youtube îți strică creierul…Eu nu mă uitam la așa ceva când aveam 7 ani, să știi. Nu vezi cum arată ăsta?

–OK, dau pe Shorts atunci.

Numai că, ce să vezi!? Pe ecran apare un chicken nugget imens cu o față amuzantă care cântă „gegagedigedagedago” în timp ce se luptă cu niște supereroi, iar fratele meu râde isteric. Ce-i drept, pentru un copil de clasa întâi sunt haioase videoclipurile astea. În schimb, faptul că a țipat „gegagedigedagedago” timp de 3 zile n-a fost chiar așa amuzant.

După toată această interacțiune, m-am întors la treaba mea și am deschis pentru a zecea oară în acea zi Tiktok-ul:

AITA for cheating on my dying husband?” Ce surpriză! Primul videoclip este chiar o poveste de 8 minute, din care aflu problemele personale ale unei femei de vârstă mijlocie de pe un alt continent. Pe scurt, o lecție de viață. Dar de ce m-ar interesa pe mine o asemenea știre? De ce nu am dat scroll mai departe? Păi, fundalul poveștii era un videoclip cu o persoană care se juca cu un slime și un om care făcea parkour pe Minecraft. Cum să dai scroll de la așa ceva? Timp de 8 minute am urmărit neîntrerupt un videoclip cu un slime, în timp ce ascultam povestea citită de o voce creată de inteligența artificială. Scroll

Brainrot test: if you answer 5 of these questions, you’re cooked”. Spre rușinea mea, am răspuns corect la toate întrebările… Cum să nu știi ce melodie a fost la Tiktok party rizz sau cui i-a dat Baby Gronk rizz up? Cum se numește atunci când oferi complimente exagerate? Care este cel mai dubios stat american? Ce pierzi atunci când te faci de râs? Dacă nu trăiești sub o piatră, atunci clar știi răspunsul la măcar două dintre aceste întrebări. Totuși, simt cum pierd neuroni de fiecare dată când mă gândesc la videoclipurile astea… Scroll

„A fi sau a nu fi…un sigma rizzler? Asta este întrebarea!”. Aici am hotărât că mi-a fost de ajuns și mi-am dezinstalat aplicația.

Pe parcursul zilelor, am observat cum am început să copiez limbajul de brainrot de pe Tiktok și probabil nu sunt singurul (sper). M-am împiedicat pe scări? -273 aura…Am răspuns greșit la matematică? -100 aura. A spus cineva ceva dubios? „Erm…what the sigma?”. Câteodată chiar mă sperii pe mine însumi…Să nu mai zic de fratele meu, care mereu când se joacă pe telefon sau pe consolă vorbește cu un public imaginar ca și cum ar fi Youtuber…Dar de ce? De ce folosim aceleași fraze și cuvinte stupide de pe internet, care nu au niciun sens?

Conform unui studiu recent, din cauza contentului de scurtă durată, ochii sunt acum noul nostru creier. Haideți să luăm drept exemplu algoritmul de pe Instagram. Să zicem că primul reel pe care-l deschidem are legătură cu războiul din Fâșia Gaza și durează jumătate de minut. Trecem la următorul videoclip care este un edit cu serialul tău preferat și te uiți la el pe repeat. Dăm iar scroll și următorul videoclip este o rețetă de clătite americane, pe care o facem și noi și așa mai departe până când se face 1 dimineața și trebuie să ne culcăm. Creierul nostru nu poate procesa toate aceste informații, trecând de la un subiect la altul în mai puțin de 30 de secunde, așa că reține numai fragmente din unele videoclipuri pe care le vizionăm și, eventual, conținutul se întipărește automat în subconștientul nostru. De aceea, cel mai probabil, nu-ți vei aduce aminte de videoclipul despre războiul din Gaza, dar îți vei aduce aminte de clătitele pe care le-ai facut cu ajutorul rețetei.

Aproape toate generațiile din ziua de azi sunt afectate de conținutul de pe internet care ne tâmpește literalmente fără să ne dăm seama. Totul este limitat la ceea ce urmărim zilnic și ce vedem în jurul nostru. Nu se rezumă totul numai la on-line, ci și la viața de zi cu zi. Dacă ești înconjurat de oameni pozitivi și veseli, vei dispune și tu de o stare mai bună. Copiem involuntar comportamentul altora, atât timp cât ceea ce vedem ne face plăcere. De aceea, ar trebui să limităm numărul de ore pe care le petrecem pe social media și să schimbăm contentul care ne apare pe feed-ul nostru cât de mult se poate.

Text: Andrei Lugoj
Grafică: Mara Bălănescu
DTP: Rebeca Badea

Contact Us