Hai la o cafeluță!

Ce este mai frumos decât să îți începi ziua cu o cafea? Fie că o bei acasă înainte de ore sau pe drum spre liceu, îți dă o stare de bine. Totuși, are destule efecte nocive asupra corpului nostru. Este greu să renunți la ea și nu zic neapărat acest lucru, dar ar fi bine măcar să reduci numărul lor pe zi sau pe săptămână. Bine, adevărul este că un outfit bun este însoțit și de un pahar de la 5 to go.

Deseori o folosim ca și motivație pentru a scrie. Îți poate face mult mai plăcut timpul petrecut cu o grămadă de caiete în față, la materiile care nici nu îți plac. Poate chiar mirosul ei îți dă puțină energie și îți creează un mediu mai călduros. Dar astfel nu începe să devină o obișnuință? Practic, de fiecare dată când te pui la birou vei vrea să îți faci una sau vei avea impresia că îți va aduce puțină bucurie. Caută lucruri care să îți dea serotonină și care nu conțin cofeină, iar cafeaua păstreaz-o pentru mai târziu sau bea-o de dimineață.

Poate dacă te trezești foarte devreme și trebuie să reziști până seara târziu sau este necesar să stai toată noaptea să recuperezi materia, nu se poate să reziști fără ea. Însă ar fi bine să îți iei energie și din alte lucruri, cum ar fi mâncare sau mediul înconjurător (fă o plimbare pe afară, oxigenează-ți creierul, fă sport în aer liber, dacă simți nevoia).

Pe de altă parte, ce farmec ar avea întâlnirile cu prietenii, dacă nu ai cumpăra una? Vorba e mai dulce când stai la o cafea și parcă ai senzația că formează o atmosferă mai prietenoasă, intimă în care să îți poți bârfi vecinii, să îți descarci sufletul sau să povestești cu drag anumite amintiri. Pe lângă asta, nu ar fi frumos să iei una și pentru școală? Poate îți ține de urât la orele pe care nu le suporți sau te trezește puțin ca să nu adormi la prima oră.

Există atâtea situații în care simțim că avem nevoie de cafea și nu este neapărat un lucru greșit, dar deja se adună numărul lor pe zi. Cu cât bei mai multă, cu atât organismul îți va cere mai des cofeină. Astfel, dacă refuzi, o să întâmpini stări de somnolență insistente, dar dacă vei accepta, o să fie o cantitate prea mare, încât vei avea insomnie (de asemenea, ai grijă la ce oră o bei). Știu că somnul nu este popular printre noi, elevii, și că insomnia este prietenul nostru cel mai bun, dar este și el important. În plus, creierul nostru nu este cu adevărat odihnit și vezi că nu e bine așa, mai ales că mâine poate fi o zi importantă. Un alt obicei nu tocmai sănătos este înlocuirea micului dejun cu ea. Pe lângă faptul că mintea noastră nu este hrănită, îți poate da și o stare de rău. Este posibil să îți creeze și o stare de irascibilitate, ceea ce nu este chiar ideal, iar colegii tăi nu au nicio vină, dacă decizi să îți extinzi această stare către exterior.

Text: Alexia Voinea
Grafică: Mihaela Ungureanu
PR: Ana-Maria Stan
DTP: Diana Dumitrescu

Contact Us