De la 5 To Go la 6.5 To Go

Știi sentimentul ăla când ieși de la ore, găsești 5 lei aruncați în fundul ghiozdanului și te bucuri că iți poți lua croissant de la Five? Păi dacă nu îl știi cel nu cred că vei avea ocazia să îl descoperi acum că au crescut prețurile în majoritatea localurilor din franciză.

Nici nu intra în discuție faptul că, alături de Mega Image și Fornetti, 5 To Go este una dintre preferatele surse de hrană ale elevilor din Lazăr, poate chiar a tuturor elevilor de liceu din București. În fiecare zi merg către liceu și văd câte 5‒10 colegi adunați în jurul micuței cafenele.

5 To Go este o afacere românească de succes, probabil cea mai recunoscută în rândul tinerilor români datorită prețurilor sale accesibile, majoritatea băuturilor și alimentelor costând doar 5 lei după cum sugerează însuși numele, dar și al răspândirii sale. Găsești un Five la fiecare colț de stradă în centru și e cam singurul loc unde ultimii bani uitați prin buzunar îți oferă o masă decentă. Împreună cu alți factori mai mărunți, cele două mari calități au alcătuit până în momentul de față rețeta succesului afacerii.

Totuși, se pare că lucrurile se schimbă, iar 5 To Go ține pasul cu ele. Acum poți afirma fericit că acel caffe latte pe care îl trântești pe banca imediat cum ajungi la liceu a fost doar 6 lei și 50 de bani, un preț scandalos de mic dacă ai fi luat băutura de oriunde altundeva, trebuie să fim sinceri, dar parcă ceva e greșit. Treci prin fața cafenelei și te uiți urât când vezi că toate produsele tale preferate sunt mai scumpe ca înainte, oftezi și cauți cel mai apropiat Mega Image de unde îți vei lua cartofi aburiți, dacă nu cumva s-au scumpit și ei între timp.

Poate că dacă 5 To Go nu ar fi făcut costul redus al produselor sale principala strategie de marketing, nici clienții nu ar fi avut o altfel de reacție la inflație, deși mă îndoiesc că la începuturile afacerii fondatorii aveau cum să anticipe inflația ce urma să fie cauzată de pandemie și război.

Până la urmă, nu putem noi, în calitate de elevi, să influențăm considerabil starea actuală a economiei, așa că în 2022 nici cafeaua de la Five nu se mai savurează ca înainte, decât dacă nu ești dispus să călătorești până la periferia orașului pentru un cappuccino puțin mai ieftin.

Text: Sabina Epure
Foto: Ada Frone
Grafică: Ștefania Trandafir
PR: Ana Miron
DTP: Andreea Găgeatu

Contact Us