Ce se întâmplă cu Instagram?

Foto: Ana-Mateea Cerchez
Tehnoredactor: Andreea Găgeatu

Cu toate update-urile Instagramului, este posibil ca această aplicație să își piardă relevanța în timp, iar utilizatorii să se mute pe o altă platformă.

Ceea ce a fost odată doar o aplicație ca oricare alta, unde fiecare posta câteva fotografii, acum este un fenomen ce a acaparat multă lume, de la cântăreți și actori, până la liderii lumii. Fie că ai sau nu cont pe Instagram, este imposibil să nu fi auzit de această aplicație sau să nu fi interacționat, într-un fel sau altul, cu ea.

În timp ce Facebook-ul s-a demodat ușor-ușor, oamenii au început să caute ceva actual, ceva mai „trendy”. Astfel, lumea s-a îndreptat către această aplicație care părea promițătoare. Văzând că are succes, multă lume și-a folosit platforma ca o modalitate de promovare, precum artiști care își promovau muzica sau actori care făceau reclamă la un nou film în care jucau. Cu timpul, cei care dețin Instagram au început să adauge cât mai multe update-uri. La început, acestea păreau să fie folositoare și făceau aplicația puțin mai distractivă, dar în momentul în care pagina de pornire a aplicației s-a schimbat, utilizatorii au început să se îndoiască de adevăratele priorități pe care le urmărește platforma. Așa au ajuns cât mai multe persoane să se întrebe dacă nu cumva importanța aplicației va scădea cu timpul sau dacă își va mai păstra popularitatea pentru mult timp.

Primul lucru major care a fost adăugat aplicației a fost denumit „story”, căruia mai apoi i-au mai fost adăugate noi update-uri care presupun a pune muzică, a pune gif-uri, stickere și așa mai departe. Desigur, aplicația nu s-a mulțumit doar cu atât, ci a mai adăugat și IGTV, modificare pe care utilizatorii platformei au găsit-o destul de asemănătoare cu Youtube. Desigur, au mai fost alte lucruri minore adăugate pe parcurs, însă nimic care să le atragă atenția utilizatorilor, până de curând… Pe lângă posibilitatea de a te promova, contra unei sume de bani, următorul lucru ce a fost adus aplicației a fost shop-ul, conform căruia puteai să cumperi anumite lucruri de la mai mulți oameni. Apoi au apărut reels, ceva foarte similar cu o altă platformă foarte cunoscută, TikTok, ceea ce multă lume a remarcat pentru simplul fapt că majoritatea videoclipurilor din această secție sunt de fapt Tiktok-uri repostate. Dar de ce ar vrea Instagram să copieze TikTok? Aici, desigur, sunt multe speculații. O explicație ar putea să o constituie faptul că platforma vrea să țină pasul cu trendurile noi, pentru a nu-și pierde din relevanță.

Cel mai recent menționate modificări nu au primit, însă, destul de multă importanță pe cât ar fi trebuit și, din moment ce „shop-ul” era o sursă importantă de profit pentru aplicație, a apărut un update ce schimbă pagina de pornire, înlocuind 2 dintre butoanele principale cu shop și reels, în speranța că ambele vor fi folosite mai mult. Acest lucru a declanșat un mare scandal, iar multe persoane au fost nemulțumite de modificarea aceasta, susținând că celor de la Instagram nu le mai pasă de customers service, fiind interesați să exploateze, mai degrabă, aplicația. Așadar, asta a declanșat zvonul că Instagram își va pierde popularitatea în câțiva ani.

La început, lumea venea pe Instagram, pentru că era ceva interesant, un mediu de relaxare. Puteam să comunicăm cu prietenii, acolo erau toate trendurile despre care vorbea toată lumea și, fără să ne dăm seama, Instagram a devenit o componentă din viața noastră, exact așa cum fusese și Facebook la început. După ce acesta a devenit demodat datorită anumitor scandaluri sau anumitor modificări, lumea s-a îndreptat către Instagram. Dar nu este cumva posibil ca prin modificările sale, să devină noul Facebook? Se poate repeta, cumva, istoria. Observăm cumva un model aici? Este această aplicație, de fapt, doar un trend în sine?

Din fericire, Instagram este încă o aplicație foarte populară, pentru că o astfel de tranziție de la o aplicație la alta nu este ușoară. Cu alte cuvinte, este o platformă pe care lumea încă o folosește, însă sunt destul de sigur că dacă va continua să scoată lucruri folosite de majoritatea utilizatorilor doar pentru a exploata anumite părți ale ei, aceasta nu numai că își va scădea din popularitate, dar este posibil ca între timp să apară altfel de platforme care o să fie în vogă, cu probabil un cu totul alt concept față de ceea ce am văzut până acum. Oricum ar fi, un lucru este cert: nu vom ști niciodată ce ne rezervă viitorul.