REVIEW: A CURE FOR WELLNESS

O terapie pentru viață, în română, este un thriller ce promite să încânte ochiul și să antreneze mintea pentru 146 de minute. Gore Verbinski abordează o perspectivă nouă și pune Pirații din Caraibe deoparte, creând o poveste cu totul nouă: Lockhart (Dane DeHaan), un veritabil angajat al unei importante companii, este trimis într-o misiune în Elveția, pentru a-l forța pe CEO-ul acesteia să revină la muncă pentru o singură zi. O zi fatală pentru succesul afacerii, de altfel. Ceea ce îl așteaptă la sanatoriul balnear de recuperare, însă, este misterul ce determină povestea filmului.

Verbinski pune în balanță sănătatea mintală și nebunia, și subliniază în mod vizibil limitele pe care le-am întrece pentru a ne păstra dreptul la viață. Apa, elementul de bază al filmului, este însăși problema și cheia întâmplărilor, pare să o țină pe Hannah (Mia Goth), o pacientă „specială” a sanatoriului, în spatele unui zid transparent. „Nimeni nu pleacă de aici,” este avertismentul și isonul pe care Lockhart îl primește nu doar de la aceasta, dar și de la restul pacienților cu care intră în contact.

Cadrele, care de multe ori îți taie respirația, sunt o parte importantă a lungmetrajului, care impresionează prin excentrism și lipsa de sfială. Povestea, deși incompletă spre final, aduce informații care provoacă spectatorul să le pună cap la cap și să aștepte răspunsul. Momentul în care acesta este dezvăluit, aduce după sine încă un set de întrebări, care oarecum continuă plăcut interacțiunea publicului cu filmul.

Sfârșitul este singurul care pare să fie tăiat dintr-o altă peliculă. Deznodământul nu reușește să impresioneze și să se ridice la standardele impuse de scenariul filmului, prin simplul fapt că încheie povestea simplu, fără luxul de sentimente și amănunte prezent de-a lungul urmăririi.

„Acesta este genul de producție deosebit de ciudată pe care o apreciezi pentru exces și felul său tulburător de a fi, pentru modul în care se abate de la zona de comfort a blockbuster-elor.” — A.A. Dowd

Articol : Yasmina Popa
Grafica : Ioana Petcu