Clasamentul concursului „Să ne educăm părinții!”

 Locul 1: Scrisoarea IV „Ameera”

„Scrisoarea de la «Ameera» este centrată pe probleme sale, nu pe cele dintre ea și părinți (cumva ar avea nevoie de terapie individuală, dar nu în raport cu dinamica familială).” (Mircea Radu)

„Prezintă o problemă de comunicare între părinți și copii, argumentează nevoia adolescentului pentru comunicare eficientă, autentică și empatică cu copilul, prezintă «traseul» întregii situații conflictuale, precum și soluții dorite de copil pentru îmbunătățirea relației părinte-copil.” (Nicoleta Ciucă)

 

Locul 2: Scrisoarea V  „M.”

„ «M.» este serios și asumat, responsabil, structurat și, mai ales, subliniază faptul că el vrea să facă ceva pentru a îmbunătăți relația.” (Mircea Radu)

„Conflictul între generații este prezentat aici destul de evident, diferența de valori și de așteptări. Prezintă puncte tari și puncte slabe ale relației părinte-copil, precum și modalități de îmbunătățire a acestei relații.” (Nicoleta Ciucă)

 

Locul 3: Scrisoarea III „Ariel (Prințesa Disney)”

„«Ariel» are un discurs structurat, dar atribuie mai multă responsabilitate părinților și nu e echitabil.” (Mircea Radu)

„Scrie despre nevoia adolescentului de a-i fi ascultată vocea, nevoia de exprimare liberă în cadrul familiei. Argumentarea acestei nevoi este ușor infantilă, dar prezintă o problematică des întâlnită în relația părinte-copil.” (Nicoleta Ciucă)

 

Locul 4: Scrisoarea I „Alexandra”

„ «Alexandra» a fost pasiv-agresivă și nu am văzut că ar vrea realmente să îmbunătățească ceva.” (Mircea Radu)

„Prezintă atitudinea critică a anumitor părinți față de propriii lor copii, consecința asupra personalității adolescentului, precum și frustrarea acestuia că nu este înțeles și ascultat.” (Nicoleta Ciucă)

 

Locul 5: Scrisoarea II „Nadja”

„«Nadja» a fost abstractă și prea poetică, a atins câteva problematici relevante, dar cumva de la depărtare, poate fuge de problemele reale.” (Mircea Radu)

„Atinge o problemă a adolescenților, în general, și nu o problemă a familiei sau în relația cu părinții. Argumente superficiale.” (Nicoleta Ciucă)

 

Le mulțumim participanților, inclusiv celor care au trimis scrisorile lor mai târziu sau celor care au trimis scrisori care elogiau comportamentul părinților în raport cu adolescenții (și pe care nu le-am publicat, fiindcă nu respectau tema anunțată), iar pe ocupanții primelor trei locuri îi rugăm să ia legătura cu redacția pentru a stabili cum vor intra în posesia premiilor.