Responsabilitate socială prin povești digitale

Responsabilitate socială prin povești digitale în cea de-a treia ediție a trainingului internaţional NGOs Communication Camp

27-05-2015, Păulești – 32 de tineri din organizații non-profit europene explorează timp de 12 zile noi tehnici de activare a creativității, storytelling și branding personal în cadrul trainingului internațional „NGOs Communication Camp-3rd Edition”. Proiectul finanțat prin programul Erasmus+ își propune să dezvolte participanților un set de competențe şi cunoștințe digitale și antreprenoriale prin metode de educație non-formală și schimb de bune practici între specialiști de comunicare.

Cea de-a treia ediție va fi organizată în perioada 27 mai – 8 iunie în Păulești, județul Prahova și reprezintă inițiativa Asociației D.G.T. și a șapte organizații non-profit din Cehia, Croația, Estonia, Irlanda, Italia, Polonia și Ungaria. Participanții vor avea oportunitatea să se familiarizeze cu modalitățile de promovare ale proiectelor sociale și a politicilor de tineret prin intermediul unor     briefuri specifice agențiilor de comunicare și publicitate. Astfel, aceștia vor putea propune strategii coerente de comunicare și proiecte de CSR care să răspundă nevoilor departamentelor de comunicare din care provin și autorităților publice sau companiilor private cu care colaborează.

„Proiectul are deja o tradiție și am reușit până în prezent să formăm peste 50 de tineri implicați în mod activ în 27 de organizații non-profit europene care derulează proiecte de dezvoltarea societății civile. Cea de-a treia ediție răspunde la nevoile acestora de a afla noi instrumente digitale și tehnici de storytelling prin care pot comunica în mod eficient proiectele și campaniile”, a declarat Emilia Radu, coordonatoarea proiectului NGOs Communication Camp. „Ne dorim să încurajăm ONG-urile să investească mai mult efort în construirea și consolidarea departamentelor de comunicare, în formarea tinerilor. Prima ediție a proiectului a fost și primul demers european de formare a specialiștilor în comunicarea non-profit prin metode de educație non-formală și ne bucurăm să observăm că tot mai multe agenții de comunicare și buticuri creative au multiplicat ideea proiectului la nivel european”, a adăugat Emilia Radu.

Participanții vor experimenta tehnici eficiente de activare a creativității precum 6-3-5, 6 thinking hats sau lotus blossom, și vor descoperi sub îndrumarea trainerilor cum pot deveni povestitori digitali sau cum își pot construi brandul personal. Mai mult, aceștia vor contribui la dezvoltarea platformei proiectului ngocommunicationcamp.weebly.com, o platformă unde ONG-urile pot parcurge ghiduri de comunicare gratuite, metode de educație non-formală, prezentări despre PR, identitate de brand, web-design, social media, back-pack  journalism.  La sfârșitul trainingului, 8 organizații europene și 32 tineri vor avea în bagaje know-how-ul necesar pentru a crește vizibilitatea proiectelor lor și vor primi certificatul Youthpass acreditat de Comisia Europeană care le atestă competențele dobândite în cele 12 zile de sesiuni interactive. Pe termen lung, proiectul este un semnal de alarmă pentru toate ONG-urile care au nevoie să își actualizeze strategia de comunicare și să o alinieze la practicile specifice erei digitale.

NGOsCommunicationCamp (1)

Asociația D.G.T. este o organizație non-guvernamentală înființată în martie 2011 de către un grup de tineri cu experiență în schimburi internaționale și cursuri de formare co-finanțate de Comisia Europeană prin programul Erasmus*. Misiunea asociației este axată pe crearea unei rețele naționale și internaționale de tineri, lucrători de tineret, formatori și profesori de naționalități și backgrounduri diferite. Această rețea, Do Great Things Network and Friends All over the world abordează teme de interes social precum ecologia, schimbarea climatică, dezvoltarea sustenabilă și cetățenie europeană, prin metode de educație non-formală.