MUNESCO, behind the scenes

S-au adunat într-o locație cochetă din buricul capitalei, în costum, la cravată și pe tocuri și chiar și-au luat rolul în serios, căci de… noblesse oblige.

S-au împărțit în două comitete, unul de comunicare și altul al educației, în care și-au spus ce au avut pe suflet și au pus lumea la cale. Adică nu e orișicum aici, e treabă serioasă, să ne înțelegem! Aproximativ 40 de inși s-au hotărât să își petreacă un weekend întreg discutând pe fel de fel de moțiuni în limba engleză pentru că vedeți voi… fiecare participant reprezenta o țară. Așa că s-a întâlnit neamțu’ cu românu’, a dat ochii francezu’ și cu englezu’ călcându-și astfel pe orgoliu, dar ce a ieșit de fapt din toate astea, la prima ediție a MUNESCO, puteți citi mai jos:

Teodora Agarici: De ce ai ales să iei parte la acest eveniment?

Daria Grigore(Colegiul Național „Sfântul Sava”): Consider că este o oportunitate să te dezvolți personal, să îți îmbunătățești limba engleză și să înveți multe lucruri într-un timp foarte scurt.

Irina Baciu(Colegiul Național „George Coșbuc”): Având în vedere faptul că îmi doresc o carieră în relații internaționale, consider că aceasta conferință poate fi un prim pas în dezvoltarea capacităților mele oratorice.

Maria Niculae(organizator): Eu am organizat înainte și conferința Bucharest Model NATO General Conference. Ideea a pornit de fapt și de drept de la profesoara noastră de engleză care ne ajută cu aplicațiile și care ne-a dat ideea de NATO și de UNESCO. Am observat că elevii sunt interesați să dezbată într-o limbă străină, să devină mai sociabili și să își exprime opinia din ce în ce mai mult. În plus, un alt lucru demn de luat în considerare ar fi că acest eveniment se află la prima ediție, deci este prima oară în România.

Laura Ghițoi(organizator): Aș spune mai de grabă că este o provocare, mai ales pentru o perfecționistă, totul ca oamenii să se simtă bine. Nu ne iese nimic din acest proiect, este un proiect cu profit zero, am făcut proiectul special pentru elevii de liceu.

TA: După ce criterii ți-ai ales comisia din care să faci parte și țara pe care să o reprezinți?

Maria-Mădălina Ifrim(Bacău): Am ales să fac parte din comitetul educației și să reprezint Finlanda din simplul motiv că este o țară foarte puternică din punctul de vedere al educației și are un cuvânt de spus în ceea ce privește politica UNESCO. Mai mult, sunt ferm convinsă că educația reprezintă viitorul și chiar cred că ar trebui să schimbăm ceva inspirându-ne de la alte sisteme educaționale bine dezvoltate.

Irina Baciu(Colegiul Național „George Coșbuc”): Am ales comisia de educație și Italia deoarece această țară are un background cultural foarte dezvoltat, Italia fiind cea care a dat lumii marii artiști, dar și cele mai importante curente – Renașterea și Umanismul. De altfel, am vizitat Italia și am fost fascinată de cultură. Un lucru în plus a fost faptul că italienii au un sistem educațional bine dezvoltat, ținând seama că prima universitate din Europa este la Bologna.

TA: Să facem un mic exercițiu de imaginație. Dacă ai avea puterea să introduci o materie nouă în școală care ar fi aceea și de ce?

Maria Niculae( organizator): Șahul, cu siguranță. Eu fac șah de la patru ani și aș putea fi chiar profesor având în vedere că ai nevoie de categoria a doua, pe care eu o am deja. Mi se pare că te dezvoltă foarte mult, deci da, sunt pro șah. Deja știu că se propune introducerea șahului în școli. Abia aștept să fie implementat acest lucru!

Anca Bălăceanu( Râmnicu Vâlcea): Debate-ul cu tot ce presupune el. Într-adevăr, există cluburi de dezbateri în școli, dar mult prea puține. În primul rând, cred că profesorii ar trebui învățați și obișnuiți cu formatul acesta, iar apoi să preia ștafeta și elevii. În fond, majoritatea tinerilor nu știu să își construiască argumente și acest lucru s-ar dovedi folositor și în cadrul orelor de română în special la partea de eseuri.

Laura Ghițoi(organizator): Ar fi multe, dar dacă ar fi să aleg probabil aș spune un curs de soft skills care includ vorbitul în public, comunicarea, lucrul în echipă, noțiuni de leadership etc. Sunt foarte multe abilități de care avem nevoie și pe care noi simțim nevoia să le luăm din alte locuri decât de la școală prin activitățile extracurriculare. Cu alte cuvinte, promovez cu desăvârșire educația non-formală!

TA: Care ar fi rezultatele participării la astfel de conferințe pe termen lung?

Ioan Octavian Rusu (organizator): Dezvoltarea abilităților de debate și public speaking. Ne obișnuim cu ideea de pregătire a unui discurs, ideea de a face research și de a susține într-un final acel discurs. Nu am neglijat desigur nici ideea de a ne „completa CV-ul”, care până la urmă poate fi un bun motiv de participare la astfel de conferințe.

Teodora Duță (organizator): Ai șansa să cunoști oameni noi și să îți formezi tot felul de relații, plus că te pregătește pentru viitor. Ce poate fi mai bine de atât?

Daria Grigore (Colegiul Național „Sfântul Sava”): Te implici în societate, afli mai multe lucruri, îți găsești locul și înveți să îi asculți și pe ceilalți…

TA: Cu toate că prima ediție s-a bucurat de un succes răsunător, care ar putea fi impedimentele pe care le-ar putea avea elevii în a participa la asemenea conferințe?

Maria Niculae (organizator): Un impediment ar putea fi taxa. Mulți, într-adevăr, nu își pot permite taxa de 200 de lei, dar pe de altă parte este greu ca niște elevi să obțină sponsori… Oricum, noi avem de gând să îmbunătățim evenimentul mai ales că am primit chiar cereri ale unor liceeni din afara Bucureștiului. Ne vom extinde cu siguranță edițiile următoare!

Daria Grigore (Colegiul Național „Sfântul Sava”): Clar limba engleză pentru că există dificultăți chiar și în susținerea unui discurs în limba ta, dar mai ales într-o limbă străină…

Ioan Octavian Rusu (organizator): E posibil să le fie frică de conceptul de a vorbi în fața altor oameni, poate unii au anumite prejudecăți, dar de asta se trece foarte repede după ce ai început să vorbești pentru prima oară. Apoi, vei deveni mult mai relaxat, iar implicarea crește odată cu participarea!

TA: Au mai rămas doar trei cuvinte pentru a caracteriza experiența ta la Bucharest Model UNESCO General Conference. Care ar fi acelea?

Irina Baciu (Colegiul Național „George Coșbuc”): Este greu, dar voi folosi totuși trei sintagme… depășirea limitelor, cunoaștere și dezvoltare personală.

Anca Bălăceanu (Râmnicu Vâlcea): Conștientizare, documentare și prietenii.

Maria-Mădălina Ifrim (Bacău): Mobilitate- pentru că probabil toată lumea a trebuit să renunțe la anumite decizii și să încerce să facă anumite compromisuri; cunoștințe- fiindcă vom rămâne cu acest lucru și după încheierea conferinței și viitor, căci noi, tinerii, vom fi cei care vom prelua și vom conduce pe mai departe responsabilitățile..

Teodora Duță(organizator): Nou,  imaginativ și puternic.

Laura Ghițoi(organizator): Creativ, inspirațional și dedicat oamenilor.

TA: În final, un mesaj pentru cititorii LZR…

Maria Niculae (organizator): Time track. Time change!

Laura Ghițoi (organizator): Schimbările vin din astfel de conferințe!

Irina Baciu (Colegiul Național „George Coșbuc”): Încurajez toți tinerii să spună „da” oricărei oportunități care îi ajută pentru îndeplinirea idealurilor profesionale, dar și personale!

Maria-Mădălina Ifrim (Bacău): Încercați să experimentați lucruri noi!

Sursă foto: https://www.facebook.com/RevistaLZR

Teodora Agarici

Face parte din grupul lăzăriștilor plini de ambiție și optimism, fiind o elevă pasionată de scris, literatură și de ideea de a se autodepăți în tot ceea ce face. Găsește întotdeauna în ea voința de a trece peste orice obstacole care o împiedică în a-și atinge obiectivele, promovează creația și imaginația. Se definește ca fiind o sursă infinită de originalitate, spontaneitate și creativitate. Scrie pentru că îi place. Pentru că asta simte. Este mereu acolo pentru voi, oricare v-ar fi problemele.