Informatică și creativitate: combinația perfectă

„Cât de greu crezi că este să faci un joc?”
„Oare ce va trebui să facem?”
„Sper că vom avea ocazia să vorbim cu cei de la Ubisoft!”

Acestea sunt doar câteva dintre șoaptele entuziasmate care au dat viață Amfiteatrului din liceul nostru săptămâna trecută, cu puțin timp înainte de 12:00, oră la care trebuia să aibă loc prezentarea proiectului Gamecelerator. Zeci de elevi pasionați de informatică sau pur și simplu dornici să cunoască oameni de succes dintr-un domeniu al viitorului erau nerăbdători să afle detalii despre competiția organizată de Junior Achievement Romania și susținută de Ubisoft.

Prezentarea a început cu discursurile interactive și extrem de interesante susținute de angajații Ubisoft, fiind descrise diferitele joburi existente în cadrul marii companii cunoscute de atât de mulți pentru jocurile video extraordinare pe care le-a realizat până în prezent (nu-mi spuneți că nu ați auzit de Assassin’s Creed). Mulți au fost la început copleșiți de emoții, dar și-au făcut în cele din urmă curaj și întrebările nu mai conteneau. Am aflat astfel că la o asemenea capodoperă pot munci chiar și 500 de oameni talentați, fragmentul creat de fiecare dintre aceștia fiind esențial în definitivarea produsului final. Nu este deloc simplu, dar acest lucru nu ne-a descurajat și am început curând să visăm la realizarea propriului nostru joc video. Aceasta este, până la urmă, esența proiectului Gamecelerator.

Atunci când sesiunea de întrebari a luat sfârșit („Off, dar mai aveam atât de multe întrebari!”), ni s-a explicat rapid că în trei zile trebuie să formăm echipe și să începem să dezvoltăm un remake al unui joc clasic (bineînțeles, trebuie să aibă un element original, altfel am fi doar plagiatori). Premiul constă într-un internship (da, da, ați citit bine) la Ubisoft. Acesta este cu siguranță unul dintre visurile oricărui geek. Ochii tuturor străluceau de bucurie în timp ce contemplam ideea transformării noastre din copiii ce așteaptă ca altcineva să le ofere o sursă inedită de distracție în geniile care transformă un concept într-un produs perfect.

Prezentarea s-a terminat mult prea repede, iar noi am rămas cu gândul la toate jocurile minunate pe care sperăm să le putem realiza. Cu toate că proiectul Gamecelerator reprezintă o adevărată provocare, suntem pregătiți să luptăm pentru a caștiga nu doar un premiu fantastic, ci și experiența care se va dovedi cu siguranță utilă in viitor.

Iată câteva păreri ale celor care au venit la prezentare:

„Cred că va fi un proiect inedit, provocator și abia aștept să văd ce urmează! Tema jocului este foarte interesantă și cred că ne va solicita foarte mult creativitatea.” (Alexandra Covor, 11E)

„Mi-a plăcut. Ca să fiu sinceră, a fost foarte geeky și au fost termeni pe care nu ii ştiam, pentru că nu sunt o adeptă a lumii jocurilor, dar cei de la Ubisoft au reușit să transmită un mesaj și să mă motiveze să particip la competiție.” (Anastasia Cosma, 11D)

„A fost o experiență interesantă și abia aștept să văd versiunea finală a jocului.” (Sorin Covor, 12E)

Sabina Stanciu

Sabina Stanciu e o lăzăristă visătoare care încă mai încearcă să descopere cine este cu adevărat. Asta nu doar pentru că îi place să scrie chestii dramatice despre adolescență, viață, moarte și o mie de alte subiecte la fel de deep (hobby la care va trebui să renunțe), ci și pentru că are trăsături contrastante. E în același timp copila zâmbitoare care vrea să îi îmbrațișeze pe toți și rockeriță ciudată îmbracată tot timpul în negru. Iubește tot ceea ce este rău (personaje negative, culorile închise, animalele carnivore), dar are un suflet bun. Și este absolut obsedată de citit și de scris. O ciudată. Dar aici toți suntem mai mult sau mai puțin ciudați.