Vreau floricele ca ale lui Ghiță!

Are rost să-ți povestesc cât de ușor poți să ajungi vedetă în prezent? Un tricou cu vedere la tot ce ai tu mai frumos, o fustă care să îți lase „discret” la vedere desuurile, un film „de acțiune” cu replici puține (de preferat interjecții sau vocale repetate) scăpat, mai mult sau mai puțin din greșeală, pe net, un viral pe youtube (că tot e la modă) sau, de ce nu, o reclamă televizată.

Se ia un om simplu, se face un cont de facebook, se dă un nume sugestiv personajului, se adaugă un brand cu sonoritate și se filmează. Aceasta este rețeta ultimului prototip de vedetă!

Așa a ajuns și Gheorghe Dănuleţiu, om simplu din Sibiu, care se mândrește pe Facebook cu brânza și mămăliga, producție proprie, să fie cunoscut drept Ghiță, ciobanul cu smartphone, care bate zilnic recordul la like-uri datorită postărilor sale aparent banale. Precizez că domnul Ghiță nu se pozează în ipostaze incendiare și nici nu promite premii consistente pe pagina sa, ci doar publică imagini simple din viața sa de zi cu zi.

Poate acesta este cel mai fericit mod de a deveni cunoscut.

Îți plac poveștile? În cazul acesta nu îmi voi termina pledoaria aici și îți voi istorisi ce mi s-a întâmplat zilele trecute. Nu știu dacă pe tine te trimite vreodată mama ta să îi cumperi diverse, însă mie mi se întâmplă frecvent, mai ales că în drumul de la liceu până acasă mă intersectez, vrând-nevrând, cu piața. Așa se face că într-o zi am intrat într-o alimentară aglomerată și am fost nevoită să mă așez la coadă în spatele unei bătrânici simpatice. Am așteptat. Și am așteptat. Și am așteptat.

Dacă se formează o coadă în magazin, asta nu înseamnă că vânzătoarea va încerca să depășească, într-un fel sau altul, viteza luminii stinse. În fond, de ce ar face-o? Va sta tot atâtea ore la serviciu, indiferent de cât de repede și-ar servi clienții.

Într-un final apoteotic, îi vine rândul bătrânicii drăguțe pe care am menționat-o mai sus: „Vreau și eu carne de porc ca să fac floricele cum am văzut la Ghiță pe facebook.” Am ciulit urechile, crezând că plictiseala dobândită în timpul petrecut la coadă îmi creează halucinații, însă văzând privirea nedumerită a vânzătoarei am realizat că auzul meu era încă intact. „Haideți, doamnă! Nu îl știți pe Ghiță din reclama la X? Eu i-am dat like la pagina de Facebook, am văzut că a făcut floricele și mi-e poftă”. Vânzătoarea, neștiind despre ce vorbește femeia, încearcă să îi explice că floricelele nu au nici în clin, nici în mânecă cu porcii sau cu orice alt tip de carne. Bătrânica îi mărturisește într-un final că nu vrea altceva decât niște carne bună de prăjit, de făcut jumări mai precis. O servește încă buimăcită de cele întâmplate și mai că nu își face și o cruce după ce o vede pe vârstnică părăsind magazinul.

Când am terminat cumpărăturile, am pufnit în râs.

Va să zică, pe lângă faptul că ciobanii au început să aibă net în vârful muntelui, mâine-poimâine s-ar putea să primesc o cerere de prietenie de la bunica. Buni, te aștept!

Foto : Ghiță Ciobanul

 

Maria Niculae

Este o lăzăristă idealistă, care în timpul orelor ei „realiste” preferă să viseze cu ochii deschiși. Detestă monotonia, așa că este pregatită să-și exprime opinia proprie indiferent de domeniu, iar când cuvintele rostite nu sunt de ajuns, își insiră gândurile de la tastatură... Daca vreți să-i invadați visul, o puteți contacta pe Facebook.