Friends for Friends Foundation

Dacă poţi spune un lucru sigur despre România, aşa cum e ea cu micile ei probleme, e că e plină de oameni creativi, care fac haz de necaz, care găsesc soluţii ingenioase în vremuri mai mult sau mai puţin strâmtorate şi care vor să transmită ceva. În ultimii ani industria de creativitate din ţara noastră a strâns nenumărate premii şi a arătat Europei, dacă nu întregii lumi, că avem oameni de valoare, care abia aşteaptă să se lanseze.

Fundația Friends for Friends îşi propune să-i strângă pe cei mai buni dintre aceşti oameni şi să schimbe împreună brandul României pentru totdeauna. Cum? Printr-o serie de proiecte „out of the box” care să inspire, să uimească şi să aducă un plus de culoare. Motorul lor principal este creativitatea noastră, a românilor: „Creativitatea duce la progres. Fără un dram de creativitate, munca omului este monotonă şi subproductivă. Creativitatea aduce energie tuturor activităţilor umane.”

Cei de la FFFF cred că pot schimba societatea în viitorul apropiat şi şi-au propus ca până în 2030 să realizeze acest lucru pe scară largă. Printre proiectele lor de debut se numără:

ExpoCiorne 1.0 este „o expoziție de ciorne, schițe, notițe şi mâzgăleli, care la prima ediţie adună 25 de idei în devenire, aşa cum au evoluat ele de la stadiul de gând şi până la forma lor ultimă. O lampă, un press-papier, un film, o maşină, o idee de afacere sau un obiect de modă… 25 de oameni şi ideile lor, de la schiţă la produsul final. Primeşte şi priveşte CIORNE 1.0 ca pe o excursie la începutul ideilor, ca pe un parcurs original de reflecţie asupra căutărilor unor minţi creative, care sperăm să te inspire şi pe tine să-ţi duci ideile şi visele mai departe”. Sau cel puţin asta scrie pe site-ul lor. Aceste mici surse de inspiraţie sunt însă de mare valoare, ele fiind strânse de la campanii publicitare, proiecte de arhitectură, design, business plans, proiecte sociale sau chiar animaţii şi filmuleţe. În urma unui summit de pe 2 şi 3 februarie, intitulat Romanian Business Leaders, prin acest proiect, câţiva mari oameni de afaceri s-au alăturat fundaţiei.

Expo Ciorne 1.0 este o expoziţie ,,care se plimbă din loc în loc”, iar la sfârşitul acestei luni, va „pleca” prin toată ţara, deci dacă doriţi s-o prindeţi, intraţi pe site-ul lor, www.ffff.ro (da, cu patru ,,f”) şi pândiţi ştirea despre unde şi când va fi următorul eveniment.

Street Angels este un proiect având momentan status-ul de “work in progres”. DAR, odată lansat, va deveni instantaneu un eveniment urban demn de luat în seamă. Ideea este de a transforma strada într-o scenă de reprezentaţii nonconformiste care să facă trecătorul mai receptiv la ce se întâmplă în jurul lui.

„Avem convingerea că strada este galeria perfectă pentru a expune idei disruptive, out-of-the-box. Sub umbrela unui program denumit Street Angels, împreună cu voluntarii noştri, plănuim să atragem trecătorii într-o pleiada de happening-uri fresh, provocatoare, experimenţe şi flash-mob-uri.” DA! Flash-moburi. Imaginează-ţi cum ar fi ca în fiecare săptămână să-ţi strângi gaşca cu „băi, hai că se strâng iar nebunii în pasaj la Unirii”.

Şi reacţia mediatică va fi pe măsură. Şi uite aşa, oraşul va încasa nişte testosteron în…buzunare şi va deveni un loc interesant. Pentru toată lumea.

Programul de burse creative încurajează pe oricine, da, pe ORICINE, să-şi pună pe hârtie proiectul revoluţionar, o „premieră absolută”, iar băieţii ăştia te vor ajuta să-ţi duci la îndeplinire ideile. Însă deocamdată, doar ,,stai pe aproape” ca să prinzi startul, care va fi în acest an.

Pe lângă acestea trei, ffff propune alte cateva proiecte pe care te invit să le descoperi singur. Dintre toate fundaţiile nou apărute în ultima vreme, aceasta mi s-a părut că acoperă cel mai bine potenţialul industriei creative. Vor avea nevoie de mulţi voluntari şi multe minți tinere, aşa că sfatul meu prietenesc este să stai cu ochii pe ei. Viitorul sună bine.