Ghidul de supraviețuire a sportivului începător

Nu am avut cum să nu observ faptul că, în ultimele câteva luni, tot mai mulți liceeni s-au hotărât să „o dea pe un stil de viață sănătos” (idee care ar fi fost mai potrivită pentru vară, dacă mă întrebați pe mine, având în vedere faptul că singura parte a corpului cuiva pe care o vezi în această perioadă a anului este tăietura delicată a unei haine groase de fâș, dar nu suntem aici ca să judecăm). După cum spuneam, având în vedere că o alimentație sănătoasă nu este chiar punctul meu forte (salata și puiul fiert sunt foarte bune, atâta timp cât ești un top model internațional și primești 20000 de euro pe zi care să compenseze lipsa totală a gustului), m-am gândit că aș putea, totuși, să mă fac puțin utilă… oferindu-le iubitorilor de fitness câteva sfaturi, nu de alta, dar nu e bine să renunți chiar din prima zi. Acestea fiind zise, pe locuri, fiți gata și să-i dăm drumul.

 1.Știu că entuziasmul primei zile de antrenament este absolut covârșitor și că toate exercițiile pe care le-ai văzut pe youtube, site-uri de specialitate, bloguri ale suprapoderalilor,  jurnalul colegei de bancă etc. sunt foarte tentante, dar crede-mă, chiar nu vrei să le încerci pe toate chiar din prima: asta, desigur, dacă nu-ți doresti sa descoperi câte o nouă grupă de mușchi de fiecare dată când faci un pas a doua zi dimineață.

 2.Ai fost la sală, ai încercat toate aparatele, ai muncit mai greu decât oricine de-acolo (e adevărat că tipa din dreapta a alergat pe bandă cam cu o oră mai mult decât tine, dar tu sigur ai depus un efort mai intens). Acestea fiind zise, e momentul să-ți oferi o recompensă. Nu de alta, dar ai nevoie de o motivație să te întorci și mâine, nu-i așa? Ca atare, iei o prietenă de mânuță și vă năpustiți în primul Mec. Și aici se dezlănțuie raiul pe pământ, pentru că, având în vedere că ai consumat, probabil, vreo 3476 calorii astăzi, ai dreptul la niște energie. Așa că dă-i și cumpără un meniu Big Mac, o înghețată, o plăcintă, o extra porție de cartofi prăjiți, că doar o meriți, și hai să încercam și salata asta nouă, să zicem că mâncăm sănătos. Ei bine, îmi pare sincer rău să te dezamăgesc, dar oricât de mult ți-ai fi dat tu suflul la sală, e foarte puțin probabil să fii consumat mai mult de… 200 de calorii, hai să fim darnici. Cât despre meniul ăla… să nu mai calculăm, că doar nu vrem să dăm în depresie. Acestea fiind zise… ce ziceai de sălățica de mai sus?

 3.De-a lungul vremurilor, a existat ceva ce ai văzut probabil în majoritatea filmelor americane și ți-ai dorit de mult să încerci: o tânără domnișoară, slabă ca un țâr, care se trezește voioasă la 4 dimineața, merge la sală, dă o tură de alergare în jurul blocului, se întoarce la fel de voioasă acasă și plecă la serviciu de parcă nimic nu s-ar fi întâmplat. Ei bine, regret să te dezamăgesc, dar dacă o să vrei să încerci și tu același lucru o să constați, în primul rând, că la ora aceea imposibilă e mult, mult prea devreme că să te ridici din pat, iar două ore mai târziu, când poate o să catadicsești să ieși de sub pătură, o să te miști suficient de încet încât să fii în întârziere fără măcar să apuci să te gândești să faci o flotare. Concluzia? Da, poți să te culci la loc liniștit. E ficțiune.

Acestea fiind zise, vă las să cugetați la viitoarea voastră viață sănătoasă și mă duc să mănânc o gogoașă (da, chiar în fața televizorului). Ce să-i faci, unii mai trebuie să și muncească!

Georgiana Caramihai

E lăzaristă de 8 ani și scrie pentru că încă nu a găsit o metodă mai bună de exprimare. Din cele pașnice, desigur. Pe lângă asta, mai dezbate, citește, face sport, folosește sarcasmul pe post de remediu împotriva plictiselii și bea suficientă cafea cât să susțină economia unei țări mici. Când nu se bate cu răul la karate, o puteți găsi pe Facebook.